כיצד לבחור מחולל חמצן

נשים רבים סובלים ממחלות ריאה שונות הגורמות לירידה באספקת החמצן הדרושה לגופם. בעבר הטיפול במקרים כאלו היה מאוד מגביל, כיוון שניתן היה לקבל את החמצן החסר רק באמצעות חיבור לבלוני חמצן על בסיס קבוע, מה שהקשה מאוד על הניידות של המטופל שהיה כבול לביתו רוב הזמן.

בשנים האחרונות חולי הריאות קיבלו שיפור משמעותי באיכות חייהם בעקבות המצאתם של מחוללי החמצן.

מחולל חמצן הוא מכשיר שיודע לעשות שימוש באוויר הקיים בחדר ולבודד מתוכו את החמצן האיכותי ולהעבירו למטופל באמצעות מסיכת נשימה. בתחילת דרכם של מחוללי החמצן הם היו קיימים רק בגירסה ביתית- גדולה ומסורבלת יחסית. היום ניתן למצוא כבר מגוון רחב של מחוללי חמצן ניידים, קטנים באופן יחסים וקלים לנשיאה, מה ששיפר באופן משמעותי את יכולת ההתניידות של המטופלים. כיום ניתן להתנייד עם מחולל חמצן נייד כמעט לכל מקום, כולל המשך קבלת הטיפול בעת נסיעה ברכב, טיסה במטוס ובילויים שונים מחוץ לבית.

חשוב לזכור שהשימוש במחולל חמצן מותנה בהמלצה רפואית לאספקה קבועה של חמצן בריכוז גבוה ויש לקבל אבחנה מסודרת והמלצה לטיפול לפני הבחירה בסוג המחולל.

בחירת מחולל חמצן מתאים

השוק של מכשירי החמצן הרפואי נמצא במגמת התפתחות ועליה מתמדת. מגוון המוצרים הרפואיים, בהם מחוללי החמצן הביתיים והניידים גדול ויכול גם לבלבל לפעמים. על מנת לבחור מחולל חמצן מתאים יש להתחשב במספר גורמים.

הדבר החשוב ביותר הוא לקבל המלצה מהרופא המטפל. לא כל מחוללי החמצן זהים, יש להם יכולות שונות, ריכוזים שונים של חמצן שהם מגיעים אליו ולכל בעיה רפואית יש מחולל חמצן שמתאים יותר עבורה. לא כדאי לקבל החלטה על רכישת מחולל חמצן ללא ליווי רפואי צמוד.

לאחר קבלת ההמלצה הרפואית יש פנות לחברה המתמחה בציוד עזרי נשימה ולקבל מידע מפורט ככל הניתן על מחוללי החמצן אותם היא משווקת. זה המקום לפרט את הצרכים האישיים ולדרג את חשיבותם. לכל מטופל סדר עדיפויות שונה. לאחד יכול להיות חשוב ביותר שהמחולל יהיה קל משקל ככל הניתן ולאחר המשקל יכול להיות זניח אל מוח העלות או אורך חיי הסוללה.חשוב מאוד לקבל מקסימום נתונים אפשריים ולפנות לנציגות רשמית של יצרני מחוללי חמצן.

כדאי לנצל את היתרון הגדול של מחוללי חמצן ניידים ולשדרג באת את איכות החיים- תוך הגדלת הניידות של המטופל. בנוסף, חשוב כמובן לבדוק נושאים נוספים, כמו עלות המכשיר, משך תקופת האחריות הניתנת עבורו, אופי ותדירות שירות התיקונים עבורו וכו'. שקלול של כל הנתונים יאפשר את הבחירה הנכונה ביותר של מחולל חמצן עבורכם.